Algemene Voorwaarden:

Artikel 1: Definities
In de algemene voorwaarden (hierna: AV) wordt verstaan onder:
Zorgverlener: Karin van der Donk- van Drunen, handelend als zelfstandig verpleegkundige onder naam van Karin van der Donk Z.O.M. Zorg op Maat, KvK: 17250243, tevens in het bezit van een Nederlands diploma A-verpleging, en Ziekenverzorging. In het bezit van AGB-code: 41416700, geregistreerd bij Kiwa keurmerk register onder nummer : 7646
Cliënt: diegene aan wie verpleegkundige, dan wel verzorgende behandeling wordt gegeven, of advies dan wel aan diens wettelijke vertegenwoordigers
Arts: huisarts of specialist door wie cliënt aan verpleegkundige is verwezen of via zorgbureau en/of gemeente
Praktijkadres: de locatie waarop de verzorging/verpleging op een bepaald moment wordt uitgeoefend

Artikel 2: Algemeen
De zorgverlener geeft advies/ verpleegkundige/verzorgende behandeling op het afgesproken (thuis)adres

Artikel 3: Basis
De zorgverlener kan de cliënt zowel op persoonlijke basis als op basis van een formele verwijzing door arts behandelen. In het laatste geval houdt de zorgverlener de arts op de hoogte van het verloop van de verzorging/verpleging. Hiervoor worden de gegevens in een zorgmap bijgehouden. Gegevens van cliënt worden zonder toestemming van de cliënt niet aan arts of derden verstrekt.

Artikel 4: Verhindering
Indien de cliënt verhindert is op de afgesproken datum en tijdstip op het zorgadres aanwezig te zijn dient hij de zorgverlener hiervan tijdig en zo snel mogelijk op de hoogte te stellen.
Indien de cliënt binnen 24 uur voor genoemd tijdstip bericht van verhindering aan de zorgverlener geeft, dan wel geen zodanig bericht geeft, is de zorgverlener gerechtigd om het honorarium voor desbetreffende afspraak aan de cliënt in rekening te brengen. Bij verhindering vanuit de zijde van zorgverlener, is deze verplicht om hulpzorg te regelen. Bij verhindering dan wel verschuiving van zorgtijden gaat dit te allen tijde in samenspraak met cliënt, dan wel zorgverlener.

Artikel 5: Tariefstelling
Voor de zorgbehandeling /overeenkomst aanvangt, deelt de zorgverlener de cliënt mondeling of schriftelijk mede welke tarieven er gelden. De tarieven zijn voor verpleegkundige hulp BTW vrij. Reiskosten kunnen exclusief uurtarief berekend worden aan de hand van de dan geldende regels.
De zorgverlener is gerechtigd tariefstijgingen door te voeren indien er en voor zover zich onvoorziene prijsverhogende omstandigheden voordoen na het afsluiten van de overeenkomst.
De zorgverlener behoudt zich het recht voor op 1 januari van elk volgend kalenderjaar een tariefwijziging te laten plaatsvinden.

Artikel 6: Documentatie en gebruik van socialmedia
a. Tijdens de uitvoering van de opdracht zullen cliënt/ opdrachtgever en zorgverlener op verzoek van één van hen dmv sociaal media met elkaar kunnen communiceren. Zowel zorgverlener als cliënt /opdrachtgever erkennen dat aan het gebruik van sociaal media risico’s leven zoals -maar niet beperkt- tot vervorming en traagheid en virus. Cliënt/ opdrachtgever en zorgverlener stellen hierbij vast jegens elkaar niet aansprakelijk te zullen zijn voor schade die eventueel voortvloeit bij één of ieder van hen tgv het gebruik van socialmedia. Zowel cliënt/ opdrachtgever als zorgverlener zullen al hetgeen redelijkerwijs van ieder van hen verwacht mag worden doen of nalaten ter voorkoming van het optreden van voorgenoemde risico’s. Zorgverlener zal in ieder geval trachten volgens de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) te communiceren met cliënt /opdrachtgever via beveiligde mail (Zivver) en beveiligde app (Siilo)

b. De zorgverlener behoudt ten allen tijde alle rechten voor op door haar gemaakte adviezen, plannen en documenten, afbeeldingen en/of de hierop betrekking hebbende informatie, zelfs wanneer daarvoor kosten in rekening zijn gebracht of naderhand nog verbeteringen zijn aangebracht, al dan niet op aanvraag van de cliënt. De in vorige zin genoemde zaken mogen zonder schriftelijke toestemming van de zorgverlener geheel of gedeeltelijk worden gekopieerd, anders dan voor intern gebruik bij de cliënt, nog ter hand gesteld of op andere wijze worden bekend gemaakt, noch door de cliënt worden gebruikt of ter beschikking worden gesteld anders dan voor het doel, waarvoor ze door de zorgverlener verstrekt zijn.
Op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming heeft u het recht om te weten wat Karin van der Donk Z.O.M. Zorg op Maat met uw gegevens doet. Dit wordt uitgelegd in de privacyverklaring, bijgevoegd op de website.

Artikel 7: Betaling
Tenzij anders is overeengekomen met de cliënt, wordt er betaald middels een factuur. Dan geldt het volgende: bij een overschrijding van de betaaldatum wordt het factuurbedrag vermeerderd met € 5.00 administratiekosten. Indien de nota 60 dagen na factuurdatum niet voldaan is, is de zorgverlener gerechtigd om met terugwerkende kracht vanaf de eerste dag van verschuldigdheid wettelijke rente over het verschuldigd bedrag in rekening te brengen, alsook alle kosten verband houdende met de inning van de desbetreffende vordering, waaronder uitdrukkelijk mede worden verstaan kosten ter incasso door een incassobureau of andere derde en gerechtelijke kosten

Artikel 8: Ontbinding van overeenkomst
De zorgverlener heeft het recht de overeengekomen werkzaamheden op te schorten indien zij door omstandigheden, welke buiten haar invloedsfeer liggen of waarvan zij bij het sluiten van de overeenkomst niet op de hoogte was of kon zijn vanwege ziekte, tijdelijk verhinderd is haar verplichtingen na te komen. Indien de nakoming blijvend onmogelijk wordt , kan de overeenkomst worden ontbonden, voor dat deel dat nog niet is nagekomen. Geen van beide partijen heeft in dat geval recht op vergoeding van de ten gevolge van de ontbinding geleden schade.

Randvoorwaarden
- De cliënt /opdrachtgever is verantwoordelijk voor het creëren van goede randvoorwaarden zodat de zorgverlener werkzaamheden op een verantwoordelijke manier kan uitvoeren
- Zwaar lichamelijk werk waardoor de gezondheid van de zorgverlener kan worden aangetast wordt vermeden. Op verzoek van de zorgverlener wordt door de cliënt/opdrachtgever hulpmiddelen geregeld om werkzaamheden te kunnen uitvoeren
- De hygiënische omstandigheden mogen geen gevaren opleveren voor de zorgverlener. Op verzoek van de zorgverlener wordt door cliënt/opdrachtgever materialen geregeld die een bijdrage kunnen leveren aan een goede hygiëne
- De zorgverlener kan ik vrijheid en veiligheid de werkzaamheden uitvoeren
- Eventuele huisdieren moeten door cliënt /opdrachtgever i.p. buiten het werkveld geplaatst worden
- Tijdens de zorghandelingen/werkzaamheden zal niet worden gerookt door zorgverlener dan wel cliënt
- De zorgverlener wordt niet gediscrimineerd om welke reden dan ook
- De zorgverlener wordt niet seksueel of psychisch geïntimideerd of agressief gewelddadig benaderd
- m.b.t. zon- en feestdagen zal zorgverlener in overleg met cliënt zo nodig werkzaamheden verrichten. Uitzondering: op 1 januari, nieuwjaarsdag zal zorgverlener geen werkzaamheden verrichten

Artikel 9: Verantwoordelijkheid
Adviezen van de zorgverlener is naar haar aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De zorgverlener sluit elke aansprakelijkheid uit ter zaken van schade letsel of ziekte voortvloeiend uit of verband houdende met de opvolging door de cliënt van door zorgverlener verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld van de kant van de zorgverlener, met dien verstande dat voor vergoeding alleen in aanmerking komt die schade, waartegen zorgverlener verzekerd is tot ten hoogste het door de assuradeur vergoede bedrag. Daarbij moeten de volgende beperkingen in acht genomen worden; niet voor vergoeding in aanmerking komen gevolgschade zoals bedrijfsschade, derving van inkomsten en dergelijke, door welke oorzaak ook ontstaan. Voor schade veroorzaakt door opzet of grove schuld door derden is de zorgverlener nimmer aansprakelijk. Indien de assuradeur van de zorgverlener om welke reden dan ook niet tot uitkering overgaat, zal de aansprakelijkheid van de zorgverlener ten allen tijde beperkt worden tot ten hoogste tweemaal het tarief van een zorgmoment. De zorgverlener is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de gevolgen van onjuiste informatie die voortvloeien uit een onbekend en/of verzwegen gezondheidsaspect.

Wat betreft medisch voorbehouden handelingen en verrichtingen werkt de hulpverlener onder verantwoordelijkheid van de behandelend arts. Autorisatie van medische handelingen Vallend onder de wet BIG vindt door de behandelend arts plaats. De verklaring van het uitvoeringsverzoek dient voorzien te zijn van een startdatum en paraaf van desbetreffend arts.

Artikel 10: Klachtenregeling
Cliënten hebben wettelijk recht om een klacht in te dienen over geleverde zorg. Volgends de wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg uit 2015 is iedere zorgondernemer verplicht een regeling te treffen voor de behandeling van klachten over een gedraging van hem of van voor hem werkzame personen jegens een cliënt, en deze regeling op passende wijze onder de aandacht van zijn cliënten te brengen. Vanaf 01-01-2016 is de Wkkgz van kracht, deze wet verplicht dat iedere zorgaanbieder een onafhankelijke Klachtenfunctionaris heeft voor de informele afhandeling van cliënt klachten
Zorgverlener is hiervoor aangesloten bij Solopartners klachtencommissie onder nummer 100798. Solo voldoet aan alle eisen die de wet stelt.

Zo ook kan zorgverlener (aangesloten in de flexibele schil van COOP Thuisbasis Brabant) digitaal een MIC/MIM melding aanmaken. Op de overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

De Algemene voorwaarden zijn opgesteld door Karin van der Donk Z.O.M., eigenaar van Karin van der Donk Z.O.M. Zorg op Maat, en het laatst bijgewerkt op 31-10-2019.